A blogról & magamról

A Grüezi (ejtsd: grücci) blog ötlete 2012. augusztusában pattant ki a fejemből. Akkor még nem tudtam, hogyan és miről fogok írni. Csak késztetést éreztem, így belevágtam. Útkeresésként indult, ma már látom is az utat – kicsit kanyargós, néhol hepehupás és kavicsos, másutt szép egyenes és aszfaltozott. De még a „szerpentineket” is élvezem. Minden bejegyzésem önálló életet él: mindenről írok, amihez éppen kedvem támad. És akkor, amikor jön az ihlet, amikor a folyton pörgő-kattogó kerék a szőke fejecskémben sebességet vált. Mindenkinek, aki beleolvas, kívánom, hogy örömét lelje a soraimban! Baráti üdvözlettel: Tamás Anett

DSCF9273m.JPG

Facebook fellelhetőség

Ez nem Kacsa! :)

2013.02.07. 16:40 Grüezi

Ma megérkezett újdonsült lakótársam. A Kacsa. A sárga, sípolásra sajnos képtelen, ámde annál aranyosabb gumikacsa. Egyenesen Nagy Krisztinától, a személyes marketing Vérnyulától.

És ez a kiskacsa tényleg elmondhatja magáról, hogy igazi világutazó. San Francisco-ból Magyarországra repült, majd pedig nem sokkal később újra útra kelt és meg sem állt Németországig. Világlátott kacsa a mi kis kacsánk. Most itt lakik velem, Hilzingenben. Az utazás kimerítette, de jól érzi magát az új lakhelyén. Vigyázok rá nagyon, jó kezekben lesz, ígérem Kriszta! :)

 DSCF1049.JPG

Mivel a fenti sorok sokak számára kesze-kuszának tűnhetnek, így következzen a magyarázat. Nagy Krisztina (személyes marketing evangelista, vagy ahogyan még sokan ismerik: a személyes márka Vérnyula) meghirdetett egy játékot a Pályamarketing blogon, ahol a fent említett gumikacsa volt a főnyeremény és egy bemutatkozási lehetőség a facebook oldalán.

A játékfelhívás így hangzott: Építs szakmai személyes márkát a gumikacsának! A feladat tehát az volt, hogy meg kellett alapozni a kacsa szakmai személyes márkáját. El kellett képzelni, mintha a kiskacsa betoppanna hozzád ügyfélként és tanácsot kérne tőled személyes márkaépítés terén. A pályamunkákat komment formájában lehetett elkészíteni az oldalon. Szoros versengésben ugyan, de sikerült begyűjtenem a legtöbb szavazatot. Így került hozzám a kacsa és így kaphattam meg a maximum 500 karakteres bemutatkozási lehetőséget Krisztától.

Az 500 karakterbe összepasszírozott bemutatkozásom így hangzott:

"Nincs egyebem, csak a tollam és a papírom – pontosabban mindezeket helyettesítő Juci nevű laptopom.
Nincs termékem/szolgáltatásom/cégem. Van viszont egy felettébb érdekes életem és egy folyton pörgő-kattogó kerék a szőke fejecskémben.

Amikor először léptem át a határaimat mindenféle értelemben, akkor megszületett a „gyermekem”: a Grüezi blog. Rám hasonlít mindenben; kicsit nagyon összetett. De talán éppen ezért szerethető. S hogy ez kiderüljön, jó olvasgatást kívánok!
Üdvözlettel: Tamás Anett"

Ahogyan Kriszta írta is, valóban jól össze kellett sűrítenem a lényegemet. :)

Köszönöm neki ezt a lehetőséget, a játékot és persze remélem, hogy mindazok, akik e bemutatkozás hatására kattintottak a Grüezi blogra, azok nem bánták meg és néhányan talán a későbbiekben is olvasóim maradnak. Igyekszem tenni ezért! És köszönet mindenkinek, aki néha figyelemmel kíséri a "gyermekem" mindennapjait, felnőtté válását!

Zárásképpen pedig az általam alkotott pályázat. Ha valaki kíváncsi rá, hogy mi, pontosabban ki is lett a sárga gumikacsából, az itt olvashatja az írásomat:

A minap megkeresett egy új ügyfél, rettentően elkeseredett hangon csak hüppögött, hápogott a telefonba. Gyorsan meg is beszéltünk egy találkozót, már aznapra.
A beszélgetés alkalmával mindenről beszámolt, ami eddig történt vele illetve éppen arról, hogy eddig semmi sem történt vele. Ambíciói vannak, szeretne címlapokra kerülni, de nem tudja, hogy ezt mi módon érhetné el. Rengeteget töprengtünk, mégis mit tegyen, hogy felfigyeljenek rá és elismert tagja legyen társadalmunknak. Ez az új ügyfél nem volt más, mint a kacsa, egy kacsa. Egy sárga, vízen úszó, sípolni sem tudó gumikacsa.
Ahelyett, hogy elutasítottam volna (bár az elején bevallom őszintén, hogy nem sok esélyt láttam arra, hogy kitörjön a szürkeségből, vagyis inkább a sárgaságból..), elkezdtünk ötletelni, megláttam benne a kihívást. És ekkor tudtam, hogy igen, ez sikerülni fog. Híres kacsa lesz az én sárga kacsa ügyfelemből.
Hamar eszembe jutott, hogy a múlt héten megkeresett egy másik új ügyfél, egy helyi újság, a Mecséri Hírmondó szerkesztősége. És ekkor… üdvrivalgás, tapsvihar, ujjongás… megszületett az ötlet! ÖTLET csupa nagybetűvel. Yessss!
A kacsa hírnévre vágyakozik, az újság egy jó szlogenre. A szerkesztőség nem is tudja, hogy nem pusztán egy szlogent alkotok nekik, hanem annál sokkal jobbat. Ugyanis a szlogen mellé kapnak olyasvalakit, aki egy személyben megtestesíti az újság mottóját is. Egy kacsát. A kacsát!
Elmeséltem gumikacsa ügyfelemnek, hogy mire jutottam. El volt ragadtatva. Azt mondta, hogy hívjam fel a szerkesztőséget is, mert ehhez az ő beleegyezésük is kell. Gyorsan tárcsáztam és már rá is zúdítottam a főszerkesztőre az ötletünket. Szintén pozitív fogadtatás. Igen, halad ez a projekt, kérem szépen. Már csak a megvalósítás van hátra.
A következő héten az újság az alábbi szlogennel örvendeztette meg olvasóit: EZ NEM KACSA! És a szlogen mellett ott tündökölt sárga, gumikacsa ügyfelem teljes alakos fotója.
Összegezve:
Az új ügyfél nem változtatta meg nevét, mint ahogyan Norma Jeane Mortenson tette anno. Az ügyfelem a kacsa, maradt Kacsa – mivel ezzel lehetett leginkább megtestesíteni, hitelessé tenni az újság szlogenjét.
Célcsoportja tulajdonképpen az újság teljes olvasóközönsége.
A célcsoport eléréséhez pedig nem volt szükség ez esetben szegmentálásra, pozicionálásra és aztán hosszas reklámozásra. Hiszen rögtön a címoldalra került a helyi lapban.
A projekt olyannyira jól sült el, hogy később az egyik országos lap szerkesztősége érdeklődött a Kacsa iránt. Meg akarták vásárolni a licenszet és ezzel együtt a Kacsát is. Az üzlet megköttetett. A mi kis Kacsánk mára a legtöbb eladott példányszámot produkáló napilap szerkesztőségében csücsül. Mindezt egészen jó fizetésért. És a legfontosabb, hogy valóra vált az álma, hiszen minden nap ő szerepel a címlapon.
És talán már csak idő kérdése, hogy a Washington Post vagy a Le Monde is felfigyeljen rá. Na, az lenne csak az igazi siker-sztori. Bár ez a projekt már így is az..

DSCF1048.JPGA celeb kiskacsa :)

 

Érdemes beleolvasni a többi pályamunkába is. Kriszta honlapján mindegyik alkotás elérhető:

http://www.palyamarketing.hu/2013/01/23/epits-szakmai-szemelyes-markat-a-gumikacsanak/

A bejegyzés trackback címe:

https://gruezi.blog.hu/api/trackback/id/tr585067776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása